На Миколаївщині Держпродспоживслужба попередила обрахування споживачів при наданні послуг з централізованого опалення

Фахівці ГУ Держпродспоживслужби в Миколаївській області за результатами позапланової перевірки теплопостачального підприємства, яке надає послугу з централізованого опалення, встановили, що через технічну помилку споживачам була нарахована завищена сума за послуги централізованого опалення.

Позапланова перевірка проводилася через отримання Головним управлінням Держпродспоживслужби в Миколаївській області обґрунтованого звернення мешканця м. Миколаїв. У листі зазначалося, що після встановлення в багатоквартирному будинку лічильника теплової енергії, плата за централізоване опалення значно підвищилася.

З метою належного розгляду звернення громадянина та всебічного вивчення ситуації працівники Сектору контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Миколаївській області провели позапланову перевірку теплопостачального підприємства, яке надає послугу з централізованого опалення. За результатами перевірки визначено, що у будинку встановлений вузол комерційного обліку, що забезпечує загальний облік спожитої комунальної послуги з централізованого опалення для розташованих в ньому житлових та нежитлових приміщень.

Однак під час опалювальних періодів 2016-2017 рр. та з жовтня по грудень 2017 року нарахування плати за спожиту теплову енергію проводилося без врахування одного із нежитлових приміщень, що призвело до необґрунтованого завищення плати за послугу. Зазначене порушення було усунуто теплопостачальним підприємством та здійснено відповідні перерахунки за опалення по особовим рахункам споживачів у сторону зменшення.

Також при проведенні позапланової перевірки встановлено, що у період з 22 жовтня по 16 листопада 2017 року звіт про кількість спожитої теплової енергії підприємством до розрахунку нарахувань за послугу не був прийнятий з причин похибки виміру, яка перевищує метрологічний показник для даного типу приладів. За даний період нарахування плати за централізоване опалення здійснено відповідно до середнього теплоспоживання за минулий опалювальний сезон. Дослідження з даного питання показали, що така похибка теплолічильника виникла з причини здійснення неправильного монтажу системи опалення одного з нежитлових приміщень будинку.

Також, порушуючи норми чинного законодавства, підприємство безпідставно розробило власну методику нарахування вартості послуги з централізованого опалення – нарахування складається з трьох частин: фактичного теплоспоживання за поточний період (частина поточного місяця) згідно з показниками приладів вузла обліку, планового теплоспоживання (решта поточного місяця) та уточнення планового теплоспоживання за минулий період (решта частини попереднього місяця).

Вищезазначене нарахування плати за послуги з централізованого опалення здійснюється за кількість теплової енергії, яка не відповідає показникам приладу обліку, що суперечить вимогам статті 8 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» та пункту 12 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. № 630.

За результатами перевірки підприємству надано припис щодо усунення порушень порядку застосування державних (регульованих) цін, в якому вимагається, крім іншого, за період з 22 жовтня по 16 листопада 2017 року здійснити споживачам перерахунок вартості послуги з централізованого опалення згідно з показаннями вузла комерційного обліку.

Переглянути на сайті: consumer.gov.ua