Скарги громадян у сфері послуг ЖКГ знаходяться на особливому контролі Держпродспоживслужби

Відповідно до Закону України «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» впродовж 2017-2018 років у сфері ціноутворення здійснюються лише позапланові заходи державного нагляду (контролю).

Зокрема, згідно зі статтею 3 цього Закону, позапланові заходи контролю здійснюються на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб’єктом господарювання її законних прав за погодженням Державної регуляторної служби України.

Звертаємо увагу, що обґрунтованим вважається звернення у випадку, коли до прохання провести перевірку певного суб’єкта господарювання (обов’язково вказується найменування суб’єкта господарювання, його місцезнаходження) додаються наявні у заявника документи чи їх копії, які підтверджують його взаємовідносини з цим суб’єктом господарювання та/або вказують на порушення його законних прав (договір, квитанції, платіжні документи, акти – претензії, звернення до суб’єкта господарювання тощо). Звернення без документального підтвердження не дає Держпродспоживслужбі підґрунтя для об’єктивного, неупередженого розгляду та у разі необхідності, вжиття відповідних заходів.

Крім того, звернення фізичної особи (або групи осіб) повинно відповідати вимогам статті 5 Закону України «Про звернення громадян». Зокрема, у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання заявника (заявників). Також звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

Відповідно до статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», під час проведення позапланового заходу перевіряються та з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу.

Відтак, впродовж 2017 року та станом на кінець жовтня поточного року Держпродспоживслужба та її територіальні органи розглянули 1406 звернень громадян з питань тарифоутворення на житлово-комунальні послуги. На підставі обґрунтованих звернень фізичних осіб за погодженням Державної регуляторної служби України здійснено 380 позапланових перевірок з питань дотримання державних регульованих цін у наступних сферах: газопостачання – 15 перевірок, теплопостачання – 145, електропостачання – 4, централізованого водопостачання та водовідведення – 86, утримання будинків і споруд та прибудинкових територій – 111, вивезення побутових відходів – 19.

Порушення державної дисципліни цін встановлено у ході проведення 218 позапланових перевірок. За їх результатами прийнято 112 рішень про застосування до підприємств-порушників адміністративно-господарських санкцій у розмірі 1,2 млн гривень. Разом з тим, надано 166 приписів щодо усунення порушень державної дисципліни цін та приведення цін/тарифів у відповідність до вимог чинного законодавства.

Протягом 2017 року та 10 місяців 2018 року відповідно до прийнятих рішень про застосування адміністративно-господарських санкцій та складених приписів, здійснено перерахунки споживачам та фактично повернуто їм коштів на загальну суму 10,2 млн гривень.

В усіх інших випадках споживачам надано роз’яснення щодо застосування норм чинного законодавства при наданні та нарахуванні їм плати за спожиті житлово-комунальні послуги.

Переглянути на сайті: consumer.gov.ua