Начальником управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області Юрієм Кіслейко 04.12.2019 було надано інтерв’ю кореспондентам телеканалу «ВІДКРИТИЙ».
В ході інтерв’ю були висвітлені питання щодо дій споживача у разі придбання неякісного взуття, гарантійних термінів, порядок повернення, а також сезонність взуття.

З 01 січня 2010 року згідно з наказом Держкомітету з питань технічного регулювання та споживчої політики (№ 376 від 15.10.2009 року) в Україні запрацювали держстандарти на взуття – ДСТУ ГОСТ 26167:2009 «Взуття повсякденне.

Загальні технічні умови» (ГОСТ 26167-2005, IDT), згідно з якими встановлено наступні гарантійні терміни для взуття:
– на щоденне – 60-80 днів;
– на модельне – 40-45 днів;
– на резинове – 90 днів.

До речі, зауважимо, що гарантійний термін на взуття обчислюється не з дня його продажу, а з початку відповідного сезону (ч. 3 ст. 7 Закону України № 3161-IV, постанова КМУ № 172 від 19.03.1994 року).

Зазначеною постановою встановлено наступні строки початку дії гарантії на взуття:
– зимового асортименту – з 15 листопада по 15 березня;
– весняно-осіннього асортименту – з 15 березня по 15 травня та з 15 вересня по 15 листопада;
– літнього асортименту – з 15 травня по 15 вересня.

Тобто, наприклад, придбаваючи зимові черевики на розпродажі 1 квітня, і отримуючи на них, скажімо, 2-місячну гарантію, буде незайвим знати, що гарантійний строк на них закінчиться не 1 червня, а почне свій перебіг лише 15 листопада і спливе, відповідно, лише 15 січня.

Однак у цьому випадку, підходячи до справи формально, носити взуття зимового асортименту слід тільки у відповідний сезон.
Приклад обрахування гарантійного строку на черевики весняно-осіннього асортименту, придбані 10 травня, якщо строк гарантії, наданий продавцем, становить 60 днів:
– з 10 травня (день придбання) по 15 травня = 6 днів;
– з 15 вересня по 7 листопада = 54 дні.

Отже, в даному випадку останнім днем гарантійного строку буде 7 листопада.